Csodálatos volt a kirándulás Győrből Komáromba

Győrben 2018. április 7-én a SINOSZ győri és soproni tagjai, összesen 28-an, vonatra szálltunk és – ahogy a képek is bizonyítják – rövidesen Komáromba érkeztünk, majd átsétáltunk az Erzsébet hídon a Duna bal partján lévő Révkomáromba, vagy szlovákul Komárnoba.

Elsőként Lehár Ferenc zeneszerző szobrát tekintettük meg, aki Révkomáromban született 1870-ben. Ezután a bevásárló-, sétálóutcán mentünk Jókai Mór Duna Menti Múzeum előtt lévő  szobrához, aki szintén Révkomárom szülötte (1825), tisztelegtünk nagy írónk emléke előtt.

Ezzel szemben található a kéttornyú Szent András-templom, 1768-1771 között épült barokk stílusban. Innen továbbsétáltunk a város főterére, a Klapka György térre, aminek végén a Városháza található, középen pedig a névadó szobra áll. Ennek megtekintését követően a felújítás alatt lévő erődhöz mentünk, így volt lehetőségünk azt kívül-belül megismerni.

A mai Szlovákia területén, a Vág és a Duna összefolyásánál található a komáromi erődrendszer legrégebbi tagja, az Öreg vár, mely már a török elleni harcokban is fontos szerephez jutott. Később kibővült az Újvárral,  és ebben az állapotában vált az 1848-49-es forradalom és szabadságharc idején, Klapka György tábornok parancsnoksága alatt a kitartás, a hősiesség, a bevehetetlenség példaképévé. A történelem során soha nem foglalták el  SEM CSELLEL, SEM ERŐVEL / “NEC ARTE NEC MARTE”, ahogy az Újvár kapu sarokbástyáján lévő kőszűz is hirdeti.
A szabadságharc után, az ötvenes-hatvanas években épült a dunai közlekedés ellenőrzésére a Monostori Erőd, mely szerencsére soha nem próbálta ki erejét védelmi harcokban. Kaszárnyaként, raktárként szolgált, és közben harcászatilag csendben elavult. Most impozáns múzeum mind a kettő.

Ezt követően a belváros szívében lévő Európa-udvarba sétáltunk, ahol az öreg kontinens 45 országának építészeti stílusát “helyezték” el az udvar 6500 négyzetméterén. Itt volt lehetőségünk egy viszonylag olcsó borozóban kipihenni a fáradalmainkat, de még nem ért véget a programunk, mert innen a Jókai utcán végighaladva a vásárcsarnokot és a Szent Rozália-templomot tekintettük meg. A kirándulásunk végén a Hubert-Varga étteremben ebédeltünk meg,  majd visszajöttünk Komáromba.

Tartalmasan telt a napunk, sok ismerettel, látnivalóval gazdagodva.

Köszönet a szervezésért Jagodicsné Erzsikének és a fotókért Horváth Ferinek.