Kalandos kirándulás a bazitai tévétoronyhoz

Zalaegerszeg területe leginkább az 1950-es és ’60-as években növekedett meg a számos peremközség becsatolásával, így lett Zalaegerszeg egyik városrésze Bazita. Zalaegerszeg Alsóerdő felett, a 293 méter magas Bazitai-tetőn áll az antennarendszerével együtt száz méter magas tv-torony, mely 1970 és 1973 között épült fel. Az épületben 53 méter magasságban körpanorámás kávézó és kilátóterasz működik. Már az 1930-as években is állt itt egy fából ácsolt kilátó, mellette szánkópálya üzemelt, ám ezek a II. világháború alatt tönkrementek.

Bazitára meredeken emelkedő, kanyargós erdei szerpentin vezetett fel. A dombtetőre érve páratlan szépségű panoráma tárult a szemünk elé. Tiszta időben akár a Ság és a Somló vulkanikus tanúhegyéig, valamint az Alpok vonulatáig is el lehet látni.

A torony formai sajátosságát az adja, hogy a lift mellé a torony betonmagját körbeölelő lépcsőrendszer is épült. Az épületben működő kávézóból és a hozzá tartozó kilátóteraszról a nap minden órájában páratlan kilátás nyílik a városra és a zalai dombokra.

Az első túrán nem jutottunk fel a toronyba, mert áramszünet miatt nem működött a lift, így egy pizzériában pihentünk meg, de 2 hét múlva újra felmentünk és ekkor sikerrel jártunk.

A tv-torony kávézójában 10 fős csoportunk kellemes beszélgetés mellett kávé- és shake különlegességeket kóstolhatott meg. A kilátóteraszon lábunk előtt terült el a vidék minden szépsége. A nyári szünet utolsó klubdélutánját ebben a csodálatos környezetben töltöttük el.  A kirándulás a részt vevő tagjainknak nagyon tetszett. Tervezzük, hogy minden évben ellátogatunk ide.