A SINOSZ és a Szerencsejáték Zrt. sikeres együttműködésének köszönhetően már egy siket sorsjegyárus is dolgozik a Szerencsejáték Zrt.-nél. Tóvizi Péter az egyik nyíregyházi sorsjegy-értékesítő ponton lát el sorsjegyárusítási feladatkört.

Péter sikeresen beilleszkedett a csapatba, munkájával teljes mértékben elégedett a vállalat is. A már az előző évtől alkalmazott két nagyothalló hölgy után ő a harmadik hallássérült sorsjegyárus munkatárs a Szerencsejáték Zrt.-nél.

Reméljük, hogy a Szerencsejáték Zrt. Péterhez és két sorstársához hasonlóan még sok siket és nagyothalló munkavállalónak nyújt lehetőséget a nyílt munkaerő-piacon való elhelyezkedésre, ahogyan egyre több munkáltató tapasztalja, hogy a hallássérült munkatársak sikeresen megállják a helyüket a legkülönfélébb munkakörökben!

Kívánjuk, hogy sok befogadó szellemiségű, nyitott munkahelyen élhessenek az álláskeresők, ill. munkavállalók a KONTAKT Tolmácsszolgálat nyújtotta lehetőséggel, amely már nemcsak a siket, hanem a nagyothalló ügyfelei számára is képes akadálymentessé tenni a kommunikációt!

 

A Szerencsejáték Zrt. nemcsak munkáltatóként, hanem vásárlói számára is példamutató kezdeményezéssel állt elő az augusztusban, Budapest II. kerületében (Kapás u. 6-12., VOC Irodaház címen) megnyitott, új, különleges lottózóban.

Az új létesítmény – mely ún. referencia lottózóként működik – mind technikai felszereltségben, mind pedig dizájn szempontjából megfelel a legmagasabb igényeknek, a SINOSZ tagjai és minden hallássérült játékos számára azonban egy különleges, a hazai lottózók közül elsőként itt alkalmazott szolgáltatás teheti igazán érdekessé és vonzóvá.

A siket és nagyothalló játékosokkal, vásárlókkal való kommunikáció akadálymentességét a SINOSZ egyik legfontosabb szolgáltatása teszi lehetővé, a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás. Az értékesítő pontra telepített eszköz segítségével a jelnyelvi tolmács szükség esetén személyes jelenlét nélkül, videóhívás formájában akadálymentesíti a lottózói munkatárs és a hallássérült játékosok közötti beszélgetéseket.

„A SINOSZ által üzemeltetett új, speciális szolgáltatás bevezetését egy érzékenyítő tréning előzte meg. Az SzZrt. bízik benne, hogy a komfortosabb vásárlási feltételeket nyújtó új szolgáltatás hamar népszerű lesz hallássérült játékosai körében.”

 

Mi is az a KONTAKT?

A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás lehetővé teszi a siket és nagyothalló személyek számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerő-piaci esélyeiket. A videó alapú jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgálat segítségével mindennapi kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor. A SINOSZ által fejlesztett és működtetett KONTAKT Videótolmács-szolgáltatás az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjának finanszírozásával valósult meg.

 

 

A SIKETEK VILÁGNAPJA apropóján a Szerencsejáték Zrt. két műsorában is szó lesz a vállalat SINOSZ-szal való együttműködéséről, ill. a hallássérült munkatársak alkalmazásáról. Tóvizi Péter siket sorsjegyárus és dr. Tapolczai Gergely, a SINOSZ Országos Elnökségének tagja vendégként szerepel a DUNA Televízió adásában látható, alábbi műsorokban:

* A világnapi műsorblokk 34:00 perctől indul, előtte 28:05 percnél láthatjuk a téma felvezetését.