A NAV Békés Megyei Adó- és Vámigazgatósága évek óta jó viszonyt ápol Szervezetünkkel. Minden évben készségesen tagjaink rendelkezésére áll Duna Anikó, az Ügyfélkapcsolati Osztály munkatársa.

Idén is Ő segített megértenünk, hogy mit is jelent az, hogy a NAV elkészíti az adóbevallásunkat. Ezt a megoldást e-SZJA-nak nevezik, hiszen elektronikusan készül el az adóbevallás. A munkáltató köteles bizonyos adatokat szolgáltatni a NAV-nak, aki ezen adatok alapján el tudja készíteni az adóbevallás-tervezetet. A NAV ezt mindenki számára automatikusan elkészíti, függetlenül attól, hogy igényelte valaki vagy sem. Ellenőrzés nélkül viszont nem ajánlott jóváhagyni ezt a tervezetet – tudtuk meg Duna Anikótól.

Az adatokból téves eredmény akkor születhet, ha pl: a gyermek utáni adókedvezményünket nem érvényesítjük év közben, hanem az adóbevalláskor egy összegben igényeljük azt. A munkáltatótól ilyenkor a NAV nem kap a gyermekünkre vonatkozóan adatot és a tervezet sem fogja tartalmazni az igényelhető adóvisszatérítést. Ez természetesen más adókedvezményekre is vonatkoztatható példa volt.

Felhívta Anikó a figyelmet arra, hogy mindenkit arra próbálnak ösztönözni, hogy az ügyfélkaput használják hivatalos ügyeik elintézéséhez. Az ügyfélkapu egy elektronikus felület, ahol regisztráció után akár adóbevallásunkat is elkészíthetjük. Felajánlotta Anikó, hogy bárkinek szívesen nyit ügyfélkaput, aki igényli, de ezt a NAV-nál ügyfélfogadási időben kollégái is megteszik, illetve a Kormányhivatalban is van erre lehetőség. A NAV-nál van egy külön helyiség, ahol egy ügyintéző segít megtanulni kezelni az ügyfélkaput.

Az általános tájékoztatás után személyes ügyintézésre volt lehetőség. Több tagunknak elkészült az adóbevallása is. Választ kaptak kérdéseikre is, ami akár régóta húzódó ügyekben jelentett megoldást.

Köszönjük Duna Anikónak, hogy ismét gyakorlatiasan mutatta be az ügymeneteket és segítségére volt a hozzá forduló tagoknak.

Bognár Gyöngyi megyei titkár