A SINOSZ Tatabányai Helyi Szervezete kirándulással egybekötött, kapcsolattartó szervezeti és baráti  látogatást tett Heves megyében, a Gyöngyösi Helyi Szervezetnél, 2016. május 14-én, szombaton.

Szervezetünk tagjai 23 fővel jókedvűen indultak útnak a kora reggeli órákban, vonattal és busszal. Megérkezésünkkor a gyöngyösi szervezet vezetői, Somogyi Magdolna, Kis Zsuzsanna és a tagtársak vártak minket nagy szeretettel.

Az esős idő sem szegte a kedvünket. Idegenvezető kíséretében először a Mátra Művelődési Központot tekintettük meg. Az idegenvezető elmesélte Gyöngyös évszázados múltját, a város hét alkalommal égett le és ezért nevezik a várost a “tüzek városának”. Gyönyörű, színes katedrálüveges mozaikképeken jelenítették meg Gyöngyös város életét, alapítóit, lakosságát és mezővárosi tevékenységét.

Ezután sétára indultunk a belváros sétálóutcáiba, ahol sorra megtekintettük a város nevezetességeit.

Betértünk a Szent Bertalan  templomba, a Ferencesek plébániatemplomába. Ezt követően az Egyházi Kincstárat néztük meg, ahol az ország legnagyobb kincstári gyűjteménye található. Itt számos gótikus és reneszánsz ötvös remekműveket csodálhattunk meg.

Utunkat tovább folytatva betértünk a Vachott Sándor Városi Könyvtárba. Ennek megtekintése után  városnézés következett, melynek során sok nevezetességet, szobrokat, emlékműveket tekintettünk meg. Menet közben megcsodálhattuk a Zsinagóga impozáns, gyönyörű épületegyüttesét, amely sajnos ma már nem működik. Ezután elindultunk a Gyöngyösi Helyi Szervezetbe.  Szeretettel, apró ajándékokkal, valamint sok finomsággal és itallal vártak minket! Kellemes légkörben eltöltött baráti csevegés után megint útra keltünk és az Orczy Kastélyban lévő Mátra Múzeumot tekintettük meg, ahol a várossal, a Mátra vidékével kapcsolatos emlékeket, dokumentumokat mutattak be állandó kiállítás keretében. Késő délután, a Bori mami vendéglőjében elköltött vacsora után útnak indult hazafelé a csapat.

Nagyon jó hangulatban, sok élménnyel gazdagodva, a késő esti órákban értünk haza.

Köszönjük szépen a SINOSZ Gyöngyösi Helyi Szervezet Elnökségének és a tagtársaknak, akik ilyen nagy szeretettel fogadtak minket, vendégül láttak, támogattak és segítettek az egész napos kiránduláson.