A SINOSZ Komárom-Esztergom Megyei Szervezetének helyi szervezetei háromnapos kirándulást terveztek Pécs-Siklós-Harkány városokba. A kirándulásra 2015. július 17-18-19-én került sor.

A szervezet tagjai 21 fővel indultak útnak Tatabányáról a kora reggeli órákban. A szerencsés megérkezés után a pécsi Aranyhajó Panzióban lettünk elszállásolva.
Némi felfrissülés után 12 órakor találkozót beszéltünk meg a belváros központjában, ahol a Dottó kisvonatra szállva kis városnézésre indult a csapat, majd a Zsolnay Kulturális Negyedbe mentünk. Két órán keresztül csodálhattuk jelnyelven használó idegenvezető közreműködésével az állandó kiállításokat, a Zsolnay aranykorát, a világhírű Gyugyi-gyűjteményt, a Zsolnay Család- és Gyártörténeti Múzeumot, s a Pécsi Galéria ezer négyzetméteres kiállítótermét. Közép-Európa legnagyobb, világhírű  porcelángyárának, manufaktúrájának egészen az 1800-as évek elejétől napjainkig készült, csodálatosabbnál csodálatosabb műremekei, porcelánkészítményei varázsoltak el minket.
A porcelángyár látogatása után újabb városnézés következett, szintén a Dottó kisvonattal.  Bejártuk a kis utcákban a Nemzeti Színházat, a Dóm téren lévő, impozáns látványt nyújtó, négytornyú székesegyházat, a szobrokkal díszített Széchenyi teret, Gázi Kászim pasa dzsámiját. Még néhány látnivalónk volt Pécs város számos nevezetességei közül: Csontváry Múzeum, Zsolnay-kút, Vasarely Múzeum, Cella Septichora Látogatóközpont, Pécsi ókeresztény temető.
Másnap, 17-én a délelőtti órákban a Siklósi vár megtekintése volt a cél, épp akkor volt tikkasztó meleg. Siklósra érve felgyalogoltunk a várhoz, ahol egy modern látogatóközponttal kiegészült és megszépült vár fogadott bennünket, melyben először az éppen aktuális várjátékokba pillanthattunk bele. Majd 3 óra alatt a vár minden pontját bejártuk. Ezalatt láthattuk a legjelentősebb, a Siklósi várnál megmaradt hadászati létesítményt, a Bormúzeumot, reneszánsz bútorkiállítást, a várbörtönt, a Tenkes Panoptikumot, szerb kiállítást.
A vár története kiemeltebb eseményeit tudhattuk meg,pl.  a siklósi vár múzeumi szárnyainak korszerűsítésével többek között bemutathatóvá vált a műemlék, a Dorottya-kert, a barbakán és a kápolna rekonstrukciója. Az egyik legjelentősebb magyar reneszánsz stílusú építmény is itt maradt fenn, ami különleges, üvegpadlós részen látható.

A kora délutáni órákban átutaztunk Harkányba, ahol a csapat tagjai fürödhettek és ellazulhattak. Az esti órákban tértünk vissza Pécsre.

Az utolsó napon délután 3 óráig szabadprogram volt. A fiatalok kirándulást tettek Pécs legmagasabb pontjára, a Misina-tetőre, ahol felmentek a Tv -adótorony kilátójára. Nagy élmény volt számukra, belátták Pécs városát, a Zengőt és a környező falvakat. Az idősebbek a városban sétálgattak, ajándékokat vásároltak. Közös ebédet követően elindultunk az állomásra , ahol a délutáni órákban induló vonattal mindenki hazafelé indult.

A tagtársak kivétel nélkül jól érezték magukat, csodás helyeken jártak, sok élménnyel gyarapodtak.

A képek sok mindent elárulnak erről a csodálatosan szép három napról!