KONTAKT-fórum volt Kecskeméten

2019. 01. 18-án a SINOSZ Kecskeméti Helyi Szervezet klubhelyiségében KONTAKT-fórum volt. Gárdonyi Csaba, a KONTAKT Tolmácsszolgálat regionális képviselője a KONTAKT-hívás menetéről tartott előadást.

Az előadásban a következőkről volt szó:

A hívás kezdetéről (bemutatkozás a tolmácsnak, tolmács beazonosítása)

Bemutatkozás KONTAKT-on keresztül:

  • a tolmács bemutatkozása a halló személy felé
    • telefonhívás: a jelnyelvi tolmács telefonban bemutatkozik a halló személy felé, és elmondja, kinek a kérésére telefonál
    • helyi távtolmácsolás: ilyen esetben a halló és a hallássérült egy helyen tartózkodnak, így csak a tolmács mutatkozik be

Milyen információt adunk meg a tolmácsnak:

  1. Hívás előtt telefonszámot megadni!
  2. A siket ügyfél elmondja a tolmácsnak, kit keres vagy kivel szeretne beszélni.
  3. A siket ügyfél előre elmondhatja, miről lesz szó az ügyintézés során, de ez nem kötelező.
  4. A tolmács közvetít minden információt.
  5. El kell kerülni magánbeszélgetést a tolmáccsal.
  6. Nem illik csúnyán beszélni, káromkodni a telefonban (főleg idegenek felé!).

Milyen funkciók vannak a hívás alatt (video, mikrofon, hangszóró, csevegés (üzenetet lehet írni, bekapcsolt állapotban).

Lehet panaszt tenni a tolmácsolással és a szolgáltatással kapcsolatban (postai úton: SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgálat, 1068 Budapest, Benczúr u. 21.; emailen: info@skontakt.hu, jelnyelvi videón keresztül: 2030001)

Lehetséges problémák hívás közben (kép lefagy, internet-hozzáférés megszűnik, tablet akkumulátorra lemerül, rossz kép esetén: internet gyenge… stb.)

Az előadás végén kvízjáték volt, ahol a tagok ellenőrizhették a tudásukat.

 

 

2019-01-24T15:01:06+00:00
A SINOSZ TAGSZERVEZETEINEK ÜGYFÉLFOGADÁSI IDEJE
A megyei és helyi szervezetek ügyfélfogadási idejét, "nyitva tartását" a gombra kattintva tudjátok megnézni:
Ügyfélfogadási idő
close-image

SINOSZ 2019. évi

tagdíjbefizetési tudnivalók
Lásd itt
10 éve nem változott a SINOSZ-tagdíj!
close-link
2019. évi tagdíjak