Idén harmadik alkalommal tartottunk KONTAKT fórumot Salgótarjánban. Juhász Renáta regionális képviselő az alapinformációkon felül elmondta, hogy szükség esetén milyen felületeken lehet segítséget kérni.
A KONTAKT alkalmazást már a honlapról is le lehet tölteni, de csak bizonyos Windows rendszerek esetén (Windows 8.0, 8.1, 10), ez kényelmi szempontból is előnyös, nem kell hozzá külön tablet vagy okostelefon. Az okostelefonoknál vendégünk kitért arra is, hogy Play Áruház (Android esetén) vagy Apps Store (IOS esetén) applikációk közül lehet választani a letöltésnél. IOS esetén legalább 9.0-es verzióra van szükség.
A beállítások elvégzésekor kitért a kommunikáció és az üzenethagyás beállítására is. Híváskor a csevegőablakon meg kell adni azt a telefonszámot, amelyet a tolmáccsal fel akarunk hívatni. A mellékhívás a belső hívást jelenti, itt a KONTAKT-tagokkal tudunk kommunikálni. Az egymás között küldött offline üzenet nem törlődik, így utólag visszanézhető.
A profil használatával kapcsolatosan elmondta, hogy milyen változásokat lehet eszközölni. Új e-mail címmel is igénybe lehet venni a szolgáltatást, de ilyen esetben az üzemeltetőnek kell külön e-mailt írni. A jelszóemlékeztető szintén fontos funkció, de az új jelszó igénylése biztonsági okok miatt is fontos lehet. Nemcsak videó alapú, hanem szöveges alapú kommunikációra is lehetőség van.
A tájékoztató után egy videós játék következett. A rövid bevágások mindegyike egy KONTAKT-hívást tartalmazott. A feladat az volt, hogy kiszúrjuk a technikai vagy szakmai/etikai hibákat. Érdekes és különböző álláspontú diskurzusok alakultak ki, voltak tagok, akiket a technikai hibák nem zavartak, ugyanakkor az adatvédelmi és az etikai/illemkódexi hiányosságokkal nagyjából egyetértettünk. Fontos kiemelni, hogy itt a KONTAKT-ügyfél a tolmáccsal találkozik, és a tolmács munkájának megkönnyítése érdekében a technikai és az etikai szabályokat illik betartani és tiszteletben tartani. Pl. sötét, vagy túlságosan megvilágított háttérnél, túl gyorsan jelelve, vagy a jelelési térből kilépve, állandóan mozgatva a kamerát zavaró lehet a tolmácsolás. Az etikai szabályoknál kiemelendő, hogy a KONTAKT-ügyfél a saját ügyét intézze, ne másét, ne halló személyét, csak abban az esetben, ha vészhelyzet van, vagy ha a szituáció megkívánja. Az adatvédelem kérdésköre szintén hangsúlyt kapott. Túl személyes dolgok, főleg amelyek biztonsági és személyiségi jogokkal kapcsolatosak, bármennyire is fontosak, de nem intézhetőek tolmácsokon keresztül, ilyen esetben a klasszikus, élő tolmácsolást kell választani. Továbbá nem illik enni-inni, hiányos öltözetben, csoportosan megjelenni, illetve kerülendő a káromkodás, a túlzottan közvetlen hangnem és a csapongás a témák között; a tolmács tiszteletben tartása kiemelendő.
A regionális képviselő kiemelte, hogy év végéig a KONTAKT-ügyfelek egy nyereményjátékon is részt vehetnek, egy hívás során kódot kapnak a tolmácstól, amelyet fel kell tölteni. A sorsoláson tárgynyereményeket lehet nyerni.
Az előadást igaz-hamis nyereményjáték zárta, a jelenlévők tárgyjutalomban részesültek. November végén szintén tervezünk még egy játékos fórumot.
Márton Márk megyei titkár