2019. március 25-án Gárdonyi Rafael, a KONTAKT Tolmácsszolgálat regionális képviselője tartott fórumot a SINOSZ Veszprém Megyei Szervezetében.

A tolmácsolással és a KONTAKT szolgáltatással kapcsolatban kaptunk fontos információkat, melyek közül néhányat részletesebben is megbeszéltünk:

  • mi szükséges ahhoz, hogy valaki a KONTAKT tolmácsszolgáltatást igénybe vehesse
  • a KONTAKT reggel 8 órától este 8 óráig hívható
  • sürgős esetben, 0 órától 24 óráig elérhető (sürgős esetnek baleset, vagy vészhelyzet számít!)
  • különböző hívástípusok vannak: hivatali ügyintézés, orvosi stb.
  • hívás alatt figyelni kell arra, hogy minél jobban láthatóak, érthetőek legyünk a tolmács számára, evést-ivást kerüljük, lehetőleg két kézzel jeleljünk

Rafael információt adott tagjainknak a KONTAKT helyes használatáról, és azt is elmondta, hogy miben különbözik a helyben működő jelnyelvi tolmácsszolgálattól. A KONTAKT nem csak a hívástípusokban más, itt például nem lehet jelnyelvi tolmácsot választani.

Az előadás közben lehetett kérdezni, tapasztalatokat elmondani, észrevételeket megosztani. Újabb kérdésekkel és segítségért kereshetitek, számíthattok Gárdonyi Rafaelre.

További információ a www.skontakt.hu oldalon található.

Az előadás végén kvízjátékkal ellenőrizhették a tagok tudásukat, az ügyesebbek tárgyjutalomban is részesültek.

Köszönjük Gárdonyi Rafael regionális képviselőnknek a sok hasznos információt.
Földesi Éva és Szőnyegi Júlia jelnyelvi tolmácsoknak pedig köszönjük, hogy biztosították az akadálymentes kommunikációt.