2019. március 25-án Gárdonyi Rafael, a KONTAKT Tolmácsszolgálat regionális képviselője tartott fórumot a SINOSZ Veszprém Megyei Szervezetében.
A tolmácsolással és a KONTAKT szolgáltatással kapcsolatban kaptunk fontos információkat, melyek közül néhányat részletesebben is megbeszéltünk:
- mi szükséges ahhoz, hogy valaki a KONTAKT tolmácsszolgáltatást igénybe vehesse
- a KONTAKT reggel 8 órától este 8 óráig hívható
- sürgős esetben, 0 órától 24 óráig elérhető (sürgős esetnek baleset, vagy vészhelyzet számít!)
- különböző hívástípusok vannak: hivatali ügyintézés, orvosi stb.
- hívás alatt figyelni kell arra, hogy minél jobban láthatóak, érthetőek legyünk a tolmács számára, evést-ivást kerüljük, lehetőleg két kézzel jeleljünk
Rafael információt adott tagjainknak a KONTAKT helyes használatáról, és azt is elmondta, hogy miben különbözik a helyben működő jelnyelvi tolmácsszolgálattól. A KONTAKT nem csak a hívástípusokban más, itt például nem lehet jelnyelvi tolmácsot választani.
Az előadás közben lehetett kérdezni, tapasztalatokat elmondani, észrevételeket megosztani. Újabb kérdésekkel és segítségért kereshetitek, számíthattok Gárdonyi Rafaelre.
További információ a www.skontakt.hu oldalon található.
Az előadás végén kvízjátékkal ellenőrizhették a tagok tudásukat, az ügyesebbek tárgyjutalomban is részesültek.