A tesztidőszak végéhez ért a KONTAKT videotolmácsolási rendszer használata, november másodikától élesben működik a szolgáltatás. Ebből az alkalomból Juhász Renáta, regionális képviselő tartott előadást. Bár a gyakorlott használók több információ birtokában voltak eddig is, de szükségesnek éreztük az elméleti és a gyakorlati alapok fejlesztését, immáron egy magasabb szintre kell lépni, és tagjainknak is meg kell tanulniuk teljesen önállóan használni a szolgáltatást.

Az előadó ismertette a regisztráció menetét, az ehhez szükséges feltételeket, a szerződési kötelezettségek betartásának fontosságát. Majd a hívástípusok bemutatása után összehasonlítottuk, hogy miben különbözik a KONTAKT a hagyományos jelnyelvi tolmácsszolgáltatástól.

A készenléti idő is meghosszabbodott, hétköznap reggel 8 órától este 8 óráig lehet hívásokat kezdeményezni, hétvégén, ünnepnapokon, valamint este 8 óra és reggel 8 óra között csak sürgősségi esetben indokolt a hívás, ezekre szintén kitért az előadó.

Tagjaink éltek a lehetősséggel, és elmesélték, milyen pozitív vagy negatív tapasztalatuk volt a szolgáltatás igénybevételekor, ugyanakkor abban mindenki egyetértett, hogy csak kellő gyakorlással, és az ismeretek alapos elsajátításával lehet sikeresen „KONTAKT-olni”.

Az előadás során bármikor lehetett kérdezni, illetve véleményt alkotni, tapasztalatot megosztani. Az elméleti rész után Juhász Renáta egyénre szabottan segített tagjainknak: hívásokat indítottunk, a kommunikáció hanggal és írott szöveggel történt.

Az előadást játék zárta, ahol a résztvevők ellenőrizhették a tudásukat. Harmadik helyen Borbély Tibor, második helyen Ács Antal, első helyen pedig Jusztin Erzsébet végzett, mindannyian tárgyjutalomban részesültek.

Márton Márk – megyei titkár