A “Biciklizzük körbe a Velencei-tavat!” felhívásunkra, 2018. május 18-án, szombaton, kicsiny csapat gyűlt össze a székesfehérvári Halesz parkban. Innen délelőtt 10 óra tájban megindult kis csoportunk – 8 biciklivel és 9 fővel. Többségünknek ez volt az idei szezon első hosszabb kerékpáros túrája, így kezdetben lassan haladtunk, hogy mindenki felvehesse a tempót, hozzászokhassunk a folyamatos terheléshez. Nagyon jól tudtunk haladni, mivel a Velencei-tó kerékpárútja kiváló minőségű, minden szakaszán követhető, táblákkal jelölt.

Először Pákozd-Sukoró irányába vettük utunkat, laza tekerés után ott várt ránk a tó-kör első és egyben utolsó kiadós “bicikliről leszállós-biciklit tolós” emelkedője, ami után felértünk a Pákozdi Arborétum kapujához. A következő szakaszt mindenki nagyon várta, mert ezután hatalmas lejtő következett – itt aztán hosszú távon nem kellett sokat tekernünk a pedált. Bicikliutunk során hol árnyas, fákkal övezett, széles úton haladtunk, hol napraforgótáblákban gyönyörködtünk, hol közvetlen a vízpart mellett bicikliztünk, élveztük a természet adta szépségeket.

A gyerekek miatt több pihenőt tartottunk, de mindig bevártuk egymást. Fehérvárról közel 2 órás és 19 km-es biciklizés után Velence Korzóra értünk, ahol pár órás pihenőt tartottunk – lángossal, hamburgerrel, fagyival csillapítottuk éhségünket. Fürdőzés helyett csak a lábunkat lógattuk a vízbe, néhányan vízibiciklire is szálltak – nem mintha elfáradtak volna a sok tekerésben! A pihenő után, leküzdve a fáradtságot és a meleget, a Velencei-tó déli partján –  közvetlenül a vízpart mellett folytatva utunkat – Gárdonyon és Agárdon át, a fennmaradó 24 km-t megtéve, hősiesen hazatekertünk.

Hamarosan újabb kerékpáros túrával folytatjuk! Gyertek minél többen! Figyeljétek majd a honlapot!