„Utazni csak értelmesen érdemes…”

Dr. Balázs Dénes

Pécsen jártunk és sok mindent láttunk

Nagykanizsáról kedves kis csapat indult 2018. július 12-én reggel vonattal Pécsre. A tagok közül többen már nagyon régen nem találkoztak, ezért nagy volt az öröm. Természetesen a nők és a férfiak külön csoportokra tagolódva jól megbeszélték „a világ nagy dolgait”.

Kellemes vonatozás és kis séta után a 100 éve alapított Természettudományi Múzeumba érkeztünk, amely nagyon érdekes látnivalókat rejtegetett. Jól megnéztük az ország harmadik legnagyobb madártojás-gyűjteményét, a „pécsi mamut” csontjait. Láthattunk közelről farkast, őzbébit, mókust és sünit is, mert volt egy nagy „erdőszoba” preparált állatokkal környezetükben berendezve. Megtekinthettük Dr. Balázs Dénes (Debrecen, 1924. szeptember 17. – Budapest, 1994. október 19.) magyar karsztkutató, földrajztudós, világutazó gyűjteményét, utazási eszközeit. A Föld térképén bejelölt helyeket: Kínától Libanonig, Alaszkától Tűzföldig, Ecuador, Galapagos-szigetek, Ausztrália, Madagaszkár stb. – minden helyről, ahol járt.

A helyi buszra várva megpillantottuk a Néprajzi Múzeum hívogató bejáratát. Kalandot keresve betértünk, és ott kellemes meglepetésben volt részünk, ugyanis a múzeum munkatársa jelnyelven mesélt.

Ebédre a Tv-torony éttermébe „hívattuk meg” a csapatot. Nagyon jó ötlet ott fent ebédelni! A pécsi Tv-torony és Kilátó rekorder, hiszen Magyarország legmagasabb épülete. A 197 méter magas épület a Mecsek 535 méter magas Misina csúcsán áll. Helyén az 1960-as évekig az 1908-ban épült Kiss József-kilátó állt. A mai kilátó építése 1968-tól 1973. április 4-ig tartott. A torony 18500 tonna vasbetonból épült.

Ebéd után a Pécsi Állatkert lakóit néztük meg. Az óriáskígyó e havi patkányát nyeldekelte, a fókák tréning közben fogyasztották jutalom halacskáikat; barátkoztunk szurikátákkal; gyönyörű papagájok és ronda krokodilok kacsingattak ránk; a kis majmok pedig cirkuszi ügyességű műsorral nevettettek meg bennünket.

Nagyon szép és jó volt együtt lenni. Mindenki várja a következő közös kirándulást!