2019. július elején háromnapos kirándulást szerveztünk a Heves megyei, vagyis az egri és gyöngyösi tagoknak.

Július 5-én vonattal indultunk el Egerből Sárospatakra 33 résztvevővel. A 3 órás út gyorsan eltelt. Sárospatakon elfoglaltuk a szállást az Eszterházy Károly Egyetem Dezső Lajos Kollégiumában. Délután már várták a csoportot a Sárospataki Református Kollégiumban, ahol a felújítások miatt a Tudományos gyűjteményből a Nagykönyvtárat tudtuk megnézni. A csodás terem mennyezetfreskója és a parkettája mellett nagyon régi kódexeket, eredeti bőrkötésű könyveket láthattunk. A Nagykönyvtár után a Rákóczi-várba mentünk, ahol előbb I. Rákóczi György ágyúöntő műhelyét néztük meg, melynek rekonstrukciója 2014-ben készült el régészeti feltárások alapján. A várban a Vörös-torony, az Olaszbástya és a kazamata felidézte a XVI-XVII. századi időket. A Rákóczi Múzeumban a bútorok, a korhű berendezések, a reneszánsz konyha, a csodás ruházat és a fegyverek láttán visszarepültünk az időben néhány száz évet.

Július 6-án Sárospatakról Sátoraljaújhelyre utaztunk, ahol a Zemplén Kalandparkba látogattunk el. A 33 főből 23-an vállalták a libegővel való utazást, majd közülük 17-en jöttek át a túloldalra a zárt kabinos kötélpályán a “Dongóval”. Fantasztikus élmény volt megcsodálni a panorámát ilyen magasságból! A Szár-hegyen a Magyar Kálvária tárult elénk. Voltak, akik felmentek a Magas-hegyi kilátóba, de le lehetett csúszni a bobpályán is. Büszke vagyok a résztvevőkre, hogy együtt élhettük át ezeket az egyedülálló élményeket!

Július 7-én 17 fővel megnéztük a Megyer-hegyi Tengerszemet tereptúra dzsipekkel. Élmény volt az élményben, hogy szinte teljesen felvittek bennünket dzsippel a hegy tetejére, és ott túravezetéssel bemutatták az egykori vulkáni tevékenység következtében kialakult kőzetet kitermelő malomkőbányát. A Megyer-hegye az iparosodás következtében beszüntették a malomkő-kitermelést, és az elhagyott terület feltöltődött vízzel. Így alakult ki a Tengerszem, mely az ország legszebb természeti csodája! Ajánljuk mindenkinek, hogy túrázzon el oda, mert látni kell csodát!

KÉPGALÉRIÁK – a programon készült további fotók megtekinthetőek a következő linkeken:

Köszönöm a tagok aktív részvételét, és bízom benne, hogy az év második felében szervezett programjainkon is ilyen aktivitással találkozunk!