A SINOSZ Gy.-M.-S. Megyei Szervezete és SINOSZ Győri Helyi Szervezete Horváth Ferenc túravezetővel közös gyalogtúrát szervezett a Sokorói-dombságba 2020. október 18-án, vasárnap.

Győrből 12 taggal autóbusszal utaztunk Nyúlig, ahol a Szurdik utcában csatlakozott hozzánk 4 vendég hölgy. Együtt túráztunk, a legidősebb részt vevő tagunk 84 éves, aki a párjával együtt eljött velünk.
A Szurdik Közép-Európa egyik legmagasabb és leghosszabb keskeny völgyútja, mely 600 m hosszú. A lakóházakkal együtt magasodó 20-25 m magas löszfalak mentén dombra értünk fel. A szurdokvölgyben betértünk a Sárkánylik Borpincébe, mely 500 éves, majd a Szent-Donát kápolnát is megnéztük. Érdekes tudnivaló, hogy a kápolna melletti szabad téren tartják az istentiszteleteket, a résztvevők az ott lelhető padokon foglalnak helyet. Eljutottunk az esővájta homokkő völgyben lévő Mária-szoborhoz és a híres, löszfalba vájt borospincékhez is.

A Lila-hegyen kicsit pihentünk és étkeztünk, majd felmentünk a 313 magas, 2018-ban átadott, felújított Lila-hegyi kilátóhoz, melynek felső szintjéről csodálatos körpanoráma tárult a túrázók elé, ahonnan a Pannonhalmi Apátság, a Kisalföld, Csallóköz, Bakony, Alpokalja, Vértes és Gerecse vonulatai is láthatóak. Majd folytattuk az utunkat a Kiáltó-hegyen lévő 234 m magas Francia-kő magaslat irányába. A Rákóczi-kő és Francia-kő a győrújbaráti legenda szerint arról tanúskodnak, hogy Rákóczi Ferenc és Napóleon is járt errefelé. A Francia-kőnél felmentünk a Napóleon-kilátó tetejére, ahonnan remek kilátás tárult elénk. Győrújbaráton gyönyörű hétvégi telkek, házak, szőlőföldek, kertek mellett levonultunk a baráti Csárdasori buszmegállóhelyre, onnan indultunk vissza Győrbe.

Gyalogtúránkon 10 km távot közösen tettünk meg szép, őszies időben. Köszönjük szépen Horváth Ferenc túravezetőnek a jó szervezést és az információkat az érintett helyekről, amiket jelnyelven is igyekezett elmondani nekünk.