A SINOSZ Solti Helyi Szervezete már több éve részesül a Solti Önkormányzat támogatásában. Minden évben szép, tartalmas programot, programokat valósítunk meg a kapott pénzből. Tagjaink nagyon szeretnek kirándulni, sok településünkre, közeli nevezetességhez látogattak már el. Vágyuk volt, hogy eljussanak távolabbi helyekre is, így idén egy kirándulás megvalósítására pályáztunk.

2018. augusztus 25-26-án valósult meg programunk, a gyulai kirándulás.

Különböző plusz kedvezmények, ismeretségek révén sikerült a Corvin Hotelben megszállnunk. Köszönjük a segítséget. 🙂 A szállás önmagában is egy élmény volt! A hotelben finom ebéddel vártak minket. Ebéd után ellátogattunk a SINOSZ Gyulai Helyi Szervezetébe. Itt megnéztük, hogy a gyulai tagok hol találkoznak, hogy élik mindennapjaikat. Beszélgettünk egy kicsit, és együtt elsétáltunk a gyulai várhoz. Séta közben betértünk egy kis templomba és megálltunk fagyizni is. Közben a két szervezet tagjai egyre jobban belemelegedtek a beszélgetésbe, a séta is egy élmény volt számukra. A várban jelnyelvi tolmács segítségével egy tárlatvezető vezetett végig, humoros formában betekintést nyertünk a vár valamikori életébe. A múzeumi látogatás végén a két szervezet elköszönt egymástól, a soltiak a Gyulai Várfürdőt  is kipróbálták, hiszen ez is Gyula város nevezetességei közé tartozik. A fürdőzéstől alaposan megéheztünk, és bizony jól is esett a finom, bőséges vacsora. Vacsora után még sétáltunk egy kicsit, meg még egy kicsit, meg még fagyiztunk is… 🙂

Másnap mégis kipihenten ébredt mindenki, és a bőséges reggeli után kipróbáltuk a gyulai kisvonatot, utána pedig – bár csak nagyon rövid időre, de – ellátogattunk az Almásy-kastélyba is. Ezt a látogatás semmiképp sem hagytuk volna el, hiszen Solt városa méltán büszke Vécsey Károlyra, a 13. aradi vértanúra, aki nálunk, Solton töltötte gyermekkorát. Mivel a “13 aradiból” 10 az Almásy-kastélyban tette le a fegyvert, úgy éreztük, hogy bármennyire kevés is az időnk, de tiszteletünket kell tenni ezen a helyen.

A szállásunkon ismét nagyon finom, házias ebéddel vártak minket. Étellel és élményekkel jóllakottan ültünk fel a buszunkra és indultunk haza.

Programunk megvalósításához Solt Város Önkormányzata szállásra és étkezésre nyújtott támogatást.

A 90%-os utazási kedvezményt, valamint az ingyenes belépőjegyeket és az ingyenes tárlatvezetést a SINOSZ tagsági igazolvány által biztosított jogosultságként vettük igénybe. A jelnyelvi tolmácsszolgáltatás igénybevétele hallássérülteknek ingyenes.

A program alatt felmerülő többletköltségeket tagjaink vállalták magukra.

Szeretnénk itt is köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy két ilyen gyönyörű napot tölthessenek tagjaink Gyulán:

• Solt Város Önkormányzatának
  • a SINOSZ Gyulai Helyi Szervezetének
  • a SINOSZ Békés Megyei Jelnyelvi Tolmácsszolgálata szakmai vezetőjének, Gittának