A SINOSZ Veszprém Megyei Szervezete „FONTOS A LELKI EGÉSZSÉG?” címmel programsorozatot szervezett 2021. október-novemberben, melynek első vendégelőadója Rózsa Judit Írisz természetgyógyász-kineziológus volt.

A szervezet legyengülésekor nem csak a testünket, a lelkünket is ápolni kell, így következik be a gyógyulás folyamata. Ezen a napon beszélgettünk félelmekről, pánikról, depresszióról, majd tanultunk pár otthon is alkalmazható stresszkezelési technikát.
A jó életminőség fogalomkörébe nemcsak a tárgyak és az anyagiak megszerzése tartoznak bele, hanem a kiegyensúlyozott, harmonikus lelki egészség is. Testünk nem lehet egészséges, ha a lélek nincs megfelelő állapotban.
A mai rohanó, feladatokkal teli világunkban különösen fontos szerepe van a lelki, mentális egészségünknek, hiszen ha feszültek, idegesek, fáradtak vagyunk, nem tudunk helytállni sem a munkánkban, sem a családban, a társas kapcsolatainkban.

Vizsgálatok szerint a világon több mint 120 millió ember szenved depresszióban. Magyarország különösen érintett, minden 5. ember jelenleg is depressziós. Mindenkinek saját döntése és felelőssége az, hogy hogyan és mennyit foglalkozik a mentális állapotával. A napi feladatokon túl szükségünk van a stressz levezetésére.
Ezt több úton is lehetséges: sport, meditáció, relaxálás, tánc, kirándulás, hobbi, kreatív időtöltés. Kell megfelelő önismeret és tudatosság, hogy a testünkre-lelkünkre egyaránt figyeljünk a hétköznapok szintjén is.
Fontos tudni, hogy a stressz egyfajta hatás, melyet körülmény vagy esemény is kiválthat. Ebből létezik pozitív és negatív hatás is, hiszen egy „jó” stressz motiváló, energiát fokozó is lehet, míg egy rossz stressz hosszú távon képes szorongást okozni, ezáltal betegségekhez vezethet.

Mivel különbözőek vagyunk, ezért ami az egyik embernek semmiség, az a másiknak elviselhetetlen teher lehet.
A férfiak, nők és gyerekek stresszoldása között is van különbség:
– míg a férfiak mozgással, cselekvéssel,
– addig a nők inkább beszélgetéssel, öleléssel oldanak meg nehéz helyzeteket,
– a gyerekeknek pedig a biztonságérzet, az elfogadottság-, valahová tartozás érzése segíthet.

Testünket mindennap megtisztítjuk a rárakódott szennyeződéstől, de a lelkünket nem!
Érdemes egy napi rutint alkalmazni lefekvés előtt és felkeléskor is, hogy a szervezetünk megfelelően működjön. Tanultunk fej-, és fülmasszírozást, és tippeket kaptunk Judittól otthon is elvégezhető gyakorlatokra.

Köszönjük szépen Rózsa Judit Írisznek a sok hasznos információt, gyakorlatot és Szőnyegi Júlia jelnyelvi tolmácsnak az akadálymentes kommunikáció biztosítását.

Ez a programunk a SINOSZ SzÉP keretéből valósult meg.