Siketek világnapja és egy kis szegedi kirándulás
2019. szeptember 28-án Szeged városa adott otthont a Siketek Világnapjának. Mi ehhez kapcsolódóan szeptember 26-30-ig szerveztünk a Zala megyei tagoknak és barátaiknak egy Szegedet és környékét megismerő kirándulást.

Szeptember 26-án keltünk útra: először Zalaegerszegről Budapestre utaztunk busszal, majd onnan vonattal jutottunk el Szegedre. Már az utazás nagyon jó hangulatban telt, vidáman érkeztünk meg úti célunkhoz.

Először elfoglaltuk a szállásunkat az Auris Hotelben, ahol minden igényt kielégítő környezet és ellátás fogadott minket.

A délutánt a Szegedi Vadasparkban töltöttük, ami ki is töltötte az egész délutánt, hiszen a hazai állatkertek közül a legnagyobb területen a Szegedi Vadaspark fekszik, közel 45 hektáron, nagyon sok állatfajjal.

Másnap, pénteken Makóra utaztunk, itt a társaság két részre szakadt. Az egyik fele Szabó Zoltán makói tagtársunkkal városnézésre indult. Makó főként a makói hagyma révén ismert, ami hungarikum, de turisztikai vonzerejét növeli, hogy Magyarország legvirágosabb városa is. Legfőbb vendégcsalogató eleme azonban a termálvíz, ezért társaságunk többi tagja a napot Makó fürdőjében, a Hagymatikum organikus épületében töltötte, amely Makovecz Imre Kossuth-díjas építész tervei alapján készült. A különleges hangulatú fürdőben változatos medencetípusok és minden igényt kielégítő szaunapark várt minket.

Szombaton reggel pedig kezdetét vette a Siketek Világnapja. 10 órakor kezdődött a rendezvény a megnyitóval az Agórában, ahol Joób Márton önkormányzati képviselő, a Foglalkoztatási, Szociális és Sportbizottság elnöke, és Sáfrány Margit, a SINOSZ országos alelnöke köszöntött minket.
A nap folyamán városnéző sétára és kisvonatozásra indultunk, amely során érintettük Szeged városának legfontosabb épületeit, utcáit, tereit, látnivalóit.
A rendezvényen szabadulószobás játékon vettünk részt, ami nagyon izgalmas volt, emellett voltak még kézműves foglalkozások, játékok, arcfestés, segítőkutya-bemutató, nyereményjáték is, szóval nem unatkoztunk.
Elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat.

Vasárnap Ópusztaszerre kirándultunk busszal, a Nemzeti Történeti Emlékparkba látogattunk el.

Az ötvenöt hektáros területen helyett kapott egy multifunkciós látogatóközpont is, ahol vendégváró, foglalkoztató helyiségek, előadóterem és időszaki kiállítási termek találhatóak. Az időutazástól megfáradt utasok is megpihenhetnek itt, és a magyar történelem legfontosabb eseményeiről háromdimenziós filmeket nézhetnek.
Az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark központi múzeumépülete, a Rotunda ad otthont Feszty Árpád híres körképének, A magyarok bejövetelének.
Megtekintettük a Történelmi Szoborparkot, a gyógynövényházat és a skanzent is. Nagyon sok izgalmas élménnyel gazdagodtunk.

Másnap végére ért az “őszölésünk”, mindannyian hazautaztunk.