2022.06.13. 10:21

Fertőrákosra kirándultunk a SINOSZ Soproni Helyi Szervezetével

A SINOSZ Soproni Helyi Szervezete szervezésében 2022. május 28-án Fertőrákoson kirándultunk. Sopronban, az autóbusz-állomáson volt a gyülekezés, majd onnan távolsági buszjárattal utaztunk.

A délelőtti órákban a Kőfejtőnél, egy őstenger alatt sétáltunk. A Kőfejtő egybeforrt Fertőrákos nevével, valamint a település legismertebb látványossága. A kőfejtő sokoldalú, érdekes, mert nemcsak mészkőbarlangot, elhagyott kőbányát, hanem tanösvényt, kilátót, emlékhelyet, kőtárat, tenger alatti bemutatóhelyet, mozit és barlangszínházat is látunk benne. Az őstenger alatti sétát választottuk, ehhez nem kellett belépőt vennünk. Az őstenger feletti sétára szóló látogatójegyért fizetni kell. Onnan remek a kilátás a Fertő-tóra, valamint az emlékhely körül is lehet sétálni.

A Kőfejtő étteremben a 3-féle kiválasztott menü szerint ebédeltünk. Ebéd után a Soproni Kisvonattal a Mithrasz-szentélyhez utaztunk, mely a Fertő-Hanság Nemzeti Parkban található. A hajdani borostyánút mellett található szentély a világörökség része. A római uralom idején, a 3. században Mithrasznak, a napistennek hódoló katonák részére épült ez a ritka emlék.

A kisvonatozás után falunéző sétára indultunk. A 300 éves műemlék parasztházban kialakított Tájházban megtekintettük a helytörténeti kiállítást, ami a hallássérült látogatók számára ingyenes volt. Majd a középkori várfalat és a pellengért (szégyenoszlopot) kerestük meg, melyeket sikerült felfedeznünk. Betértünk az egyik vendéglőbe egy szomjoltó italra vagy sütire. A felújítandó püspöki kastéllyal szembeni buszmegállóban ért véget remek programunk.
Minden helyet önállóan látogattunk meg, tárlatvezetést nem igényeltünk a jelnyelvi tolmácsolás hiánya miatt. Szép időjárásban és gazdag látnivalóban volt részünk.

Képes beszámolónkat is megnézhetitek a SINOSZ Győr-Moson-Sopron Megyei Szervezet Hivatalos Facebook nyilvános csoportjában:

A SINOSZ Soproni Helyi Szervezet programja a SINOSZ SzÉP keretében valósult meg.

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.