2023.06.20. 15:32

Családi sportnapot rendeztünk a Deseda-tónál

Élményekben gazdag sportnapunkat idézzük vissza, jó volt együtt lenni!

Kaposvártól nem messze, Toponáron, a Deseda-tónál tartott Családi sportnapot, 2023. június 24-én, a SINOSZ Somogy Megyei Szervezete.

A Deseda-tó a kaposváriak kedvelt pihenő- és üdülőhelye. Erdővel, mezővel tarkított környezete a kirándulóknak és a vízi sportok szerelmeseinek is egyaránt kellemes időtöltést nyújt.

Az előző napi vihar elvitte a kánikulát, de azért kellemes, napsütéses időnk volt reggel. Programunk Leél-Őssy Tamás csikungoktatóval kezdődött. Tamás a Buddhista Egyetem elvégzése után, több kínai mestertől sajátította el a csikungot, amelyet oktat is Budapesten és Bárdudvarnokon (csikung, chi kung vagy qigong írásmóddal is találkozhatunk).

Nekünk, számos gyakorlat közül, az „illatos” csikung nevű gyakorlatsort mutatta meg. A neve is jelzi, hogy nem izzasztó mozgásformáról van szó. A mozdulatokat reggel és este 40 percen keresztül végezve, segíti az egészségmegőrzést. Segít leküzdeni a fáradtságot, stresszt, jótékonyan hat a szervezetünkre, energiával tölti fel testünket. Lényege, hogy rendszeresen végezzük a gyakorlatokat. Köszönjük Leél-Őssy Tamásnak, hogy önzetlenül eljött a programunkra, hasznos dolgot tanultunk tőle.

A kiállítás-látogatásig még volt egy kis időnk, ezért tolmácsunk, Laczina Árpádné Margó segítségével jelnyelvi játékot is játszottunk. Itt meg is köszönném neki a segítségét, nagyszerű munkáját a programok jelnyelvi akadálymentesítéséhez.

A Fekete István Látogatóközpontban 10 órától „A Deseda élővilága” című kiállításon tárlatvezetésen vettünk tagjainkkal, ahol megtudhattuk, hogy a Deseda-tó a 70-es évek elején lett mesterséges duzzasztással kialakítva. A vízi szakasz 8 km hosszú, a partszakasz hossza 26 km. Találhatóak benne békés halak (ponty, amur, dévérkeszeg, kárász) és ragadozó halak (harcsa, csuka, süllő). Erdők és mezők is körülveszik a tavat, élővilága sokszínű. A Látogatóközpont a víz-föld-fa-lombkorona élővilágát mutatja be. A vízben élő apró vízibolhától és csíkhalon át a koji pontyig, sokfélét láthattunk a vízi élőlények közt. A szárazföld élővilágából a legjellemzőbb a róka, a nyest, nyuszt, hermelin, egér- és rágcsálófélék és a sokféle rovar és bogár. A madarak, mint a gólya, a gém, és az ő családjába tartozó vízparti madarak is itt voltak bemutatva. A fák lombjában élő sokféle bagoly, szarka, varjú, holló, mókusok is kiállításra és bemutatásra kerültek. A tárlatot élményszerűvé teszi számos forgatható, kirakható, tapintható, memória- és társasjáték, például az emlősállatok szőre és lábnyomai is. Az állandó kiállítás mellett lehetőség van az időszakos kiállítást is megtekinteni az érdeklődők számára, ahol mi az éppen dolgozó grafikus munkájába is betekintést nyertünk.

A Látogatóközpont azonban nemcsak a tó élővilágát mutatja be, hanem a névadója, Fekete István által is megírt állatokat is, az iránta tanúsított tiszteletből. A Kaposvári Sporthorgász Egyesületnél horgászni is lehet a tavon. Az Egyesület otthont ad sokféle sportrendezvénynek.

Köszönjük a nagyszerű tárlatvezetést Nemesné Sovány Krisztinának.

Sajnos, a programon meghirdetett hajókirándulást és szalonnasütést, az érvényben lévő narancssárga jelzés miatt is, elfújta a szél.

Ezért elsétáltunk a toponári oldalon levő büféig, ahol megebédeltünk. Ebéd után, egy csendes helyen megtartottuk a versenyt, amely végül egyénileg történt. Mivel a sport mint verseny távol áll tőlem, megyei ügyintézőtől, ezúton is megköszönöm a segítségét Murin Anikó elnökségi tagnak és Lenkovics Tamás tagnak, és persze az ott levő más tagoknak is. Együtt megoldottuk a versenyszámok kialakítását, lebonyolítását. Mindenki nagyon ügyes volt, egymásnak szurkolva, szuperül éreztük magunkat.

Gratulálunk a győzteseknek: Keresztes János I. helyezést; Murin Anikó II.; Király Klára III. helyezést ért el.

Köszönjük Kaposújlak Község Önkormányzat támogatását az ajándékok megvételéhez.
Külön köszönet a Kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium igazgatónőjének, Molnár Annának és Pósfai Adrienn testneveléstanárnak, hogy programunkhoz sporteszközöket biztosítottak.

A program a SINOSZ SzÉP keretéből valósult meg.

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.