2024.07.12. 14:46

Pécsen jártunk a Somogy megyei tagokkal

Közös programokon vettünk részt a Komárom-Esztergom megyei tagokkal.

2024. június 21-én a Komárom-Esztergom Megyei Szervezet kedves meghívására Pécsre kirándultunk a SINOSZ Somogy Megyei Szervezetéből.

Kaposvárról Dombóváron keresztül utaztunk Pécsre, ahol a vasútállomáson csatlakozott hozzánk még két tagunk. Egy helyi járatos busszal utaztunk fel a Püspöki Palotához, ahol találkoztunk a 4 napos kiránduláson Pécsen tartózkodó Komárom-Esztergom megyei tagokkal és Heil Éva jelnyelvi tolmáccsal.

A Püspöki Palotában tárlatvezetésen vettünk részt. A palota két részre oszlik, egyik fele Felföldi László pécsi megyéspüspök lakhelye, másik fele van megnyitva a látogatók számára. Ez a palotarész élettér is, hiszen a püspök vendégeket fogad benne.

A 12. századi épület sok viharos időszakot élt meg, nagyobb átalakításra, korszerűsítésre a 19-20. század folyamán került sor. Híresek a falikárpitjai, amelyeket Mária Terézia adományozott a püspökségnek. Különféle korszakokból származó bútorok, festmények hirdetik a püspökség gazdagságát. A tárlatvezetés után a püspökség büféjében frissülhettünk fel. Sajnos a Pécsi Székesegyházat nem tudtuk belülről megnézni, mert éppen misét tartottak ottjártunkkor. A Dóm térről elsétáltunk a Széchenyi térre, ahol megnéztünk a Pécs-Belvárosi templomot, ismertebb nevén a Dzsámit

A Széchenyi térről indultunk a városnéző kisvonattal a Zsolnay Kulturális Negyedbe. Vonatozásunk során tettünk egy kört a Király utca felé, ahol a Pécsi Nemzeti Színház épületét is láthattuk. A végállomáson leszállva a múzeumlátogatás kezdetéig sétáltunk, és különféle üzleteket néztünk meg. Tárlatvezetésünk 14 óra után kezdődött, ahol a Zsolnay Porcelánmanufaktúra kialakulásának, fejlődésének történetét hallgathattuk meg. A többgenerációs család tagjainak elhivatottsága, tehetsége és a folyamatos innovációra való törekvése hozta létre, amit ma Zsolnay porcelánként ismerünk. A háború utáni államosítással a gyár fejlődése megtorpant.

A következő linkeken további érdekességeket tudhattok meg: A Zsolnay család rövid történeteZsolnay az államosítás után

Mindenesetre csodálatos porcelánokat láttunk, nagyon különböző, érdekes formákkal, mintákkal a klasszikustól a formabontó kísérletekig.

A tárlatvezetés után pár tagunkkal betévedtünk a Kulturális Negyedben található M21 galéria Street Up című graffitikiállítására, ahol a hazai és külföldi utcai művészek ütős, eredeti munkáit láthattuk. Engem teljesen feltöltött, aki teheti, nézze meg ezt is!

A kisvonat 16:20-kor indult vissza Zsolnay-negyed megállótól a Széchenyi térre, megkerülve a Püspöki Palotát is.

Miután elköszöntünk Tvarosek Józsefnétől, Heil Évától és a Komárom-Esztergom megyei tagoktól, a pécsi buszpályaudvarról 17 órakor induló busszal utaztunk haza.

Köszönjük, hogy ezt a csodás napot együtt tölthettük!

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.