2024.04.29. 16:09

A viaszmúzeumban és a Néprajzi Múzeumban jártunk Somogyból

Sok élménnyel gazdagodtunk a 2024. április 20-án, szombaton tett budapesti kirándulásunkon.

A programunk első állomása a Madame Tussauds Panoptikum volt. Budapest egyik legimpozánsabb műemlék épületében, a Palazzo Dorottyában található a viaszmúzeum.

A magyar főváros inspirálója is a kiállításnak: a tárlat belső tereiben számos hazai ikonikus épület és műemlék jelenik meg. A látogatók például „randevúzhatnak” George Clooney-val a Duna-korzón. Az attrakció több száz szakember összehangolt és magas minőségű alkotómunkájának köszönhetően valósult meg. A kiállításon testközelből, életnagyságban találkozhatunk a hazai és külföldi sztárok élethű viaszfiguráival. Híres énekesek, művészek, sportolók, politikai szereplők alkotják a repertoárt, a múltból és a jelenből. Sok-sok közös fotót készítettek velük a tagok.

Kizárólag Budapesten találkozhatnak a hazai és a külföldi látogatók Bud Spencer és Peter Falk élethű másaival, ezeket sehol a világon nem mutatták még be. Rajtuk kívül összesen 51 darab, csillogó életút viaszfiguráit láttuk, ebből 17 darab viaszszobor hazai vonatkozású.

Igazán érdekes volt a kiállítást, amely kicsit „csillogóvá” tette a napunkat.

Belépőjegyünk érvényes volt a múzeum mellett található különleges nyilvános illemhelyre, a Pop & Roll Art Toiletbe is. Tagjainkkal megcsodáltuk a pop art látványos világát, egy morbid kiállítótérben.

Rövid ebédszünet után a Néprajzi Múzeumhoz mentünk, ahol Sári Tamás vezetésével, Marsi Anett jelnyelvi tolmács segítségével épületsétán vettünk részt.

A múzeum Ferencz Marcel (NAPUR Architect) által tervezett épület a Városligetben, az egykori Felvonulási tér helyén, Európa egyik legkorszerűbb etnográfiai múzeumépülete. Az új épület tökéletesen illeszkedik a Városliget és a Dózsa György út közötti környezetbe. A Liget új fordított kapuzataként, két szárnyat formálva emelkedik ki, a meglévő 56-os nemzeti emlékhelyet meghagyva. A tetőkertet körbeölelő szárnyak 1000 méter átmérőjű körív mentén emelkednek ki.

Tagjainkkal felmentünk lifttel a tetőtérre, megcsodáltuk a tetőtér kialakítását, majd megnéztük a konferenciatermet is. Az épület oldalán szalagszerűen körbefutó motívumok, mint megtudhattuk, különféle népi motívumok felnagyított, pixeles mintája. Visszatérve a földszintre: az épület ékkövén mentünk végig, a némileg balesetveszélyes íves díszlépcsőn, amely a ház teljes hosszán áthaladva juttatja el a kiállítások szakrális terébe a látogatókat.

A Néprajzi Múzeum bőven hagyott látnivalót, egész biztos, hogy visszamegyünk még tagjainkkal oda.

Elköszöntünk a vezetőnktől és az akadálymentesítést megköszöntük Anettnak.

Az élményteli napon mindenki nagyon jól érezte magát, sok szép élménnyel gazdagodtunk, kellemesen elfáradva értünk haza.

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.