2022.06.02. 17:56

A solymári várhoz túráztunk

A SINOSZ Budapesti Nagyothallók Szervezete a solymári várhoz szervezett gyalogtúrát 2022. május 14-én, szombaton.

Csodálatos időt fogtunk ki a SINOSZ SzÉP keretében szervezett túrázáshoz.

Amint leszálltunk a buszról, máris indulhattunk a kijelölt túraútvonal felé. Az erdőbe érve rögtön fogadott minket a Paprikás-patak. Hangulatos kis fahidakon sétálhattunk át a patakon keresztül. Solymár határában megérkeztünk a főváros környéki hegyvidék egyik legszebb természeti kincséhez, az egy szép patakvölgyben megbújó Jegenye-völgyi vízeséshez. „A kb. 4 méter magas sziklalépcsőn lebukó víz buja lombok szorításában, egy apró sziklakatlanban csörgedezik. Az 1940-es években a vízesés felett strandfürdőt alakítottak ki a patakon, megbontva az eredeti sziklaformációt”…>bővebben.

Tovább folytattuk a túránkat, hamarosan meg is érkeztünk egy vizet öntő, korsós lányt ábrázoló domborművel díszített forráshoz. Itt fakad a Rózsika-forrás, melynek vize a Paprikás-patakot táplálja. Kora tavasztól késő őszig csordogál, télen rendszerint elapad. A bevizsgált víz fogyasztásra már évek óta nem alkalmas. Rózsika egy munkásnő volt, aki gyakran vitt túrázni szegényebb gyerekeket.

Ezután elindultunk a solymári várhoz, amely gyönyörű helyen terül el. Láthattuk, hogy hol helyezkedtek el korábban a várfalak. Egykori ablak- és ajtókeret is volt kiállítva a szabadban. Működő kút is volt, amit kipróbálhattunk és végül felmászhattunk a fából felépített kilátóhoz és gyönyörködtünk a szép panorámában.

Kellemesen elfáradtunk, mindenki nagyon jól érezte magát.

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.