2022.04.05. 12:31

A Soproni-hegységben túráztunk SINOSZ-tagokkal

2022. március 26-án, szombaton a SINOSZ Soproni Helyi Szervezete szervezésében egész napos programot kínáltunk a soproni és más szervezetek tagjainak. 32 résztvevő eljött túrázni – számos és páratlan élményekben volt részük a Soproni-hegységben.

A soproni vasútállomáson szépen összegyűltünk, majd együtt, az 1-es busszal felmentünk a Lövér körúti hotel megállójáig. Onnan az egyik ösvényen kapaszkodtunk fel a Károlyi-kilátóhoz. A magaslathoz 4 különböző út vezet, de ezt az erdei ösvényt azért választottuk, hogy a különböző korú tagjaink saját tempójukban és kényelmesen tudjanak felsétálni, ne legyen túl meredek az út. Minden túrázó a kék háromszög jelzést követve jutott fel a Dalos-hegyre, a Sopron szimbólumaként ismert TV-toronyhoz. Gyönyörű sétány volt és rengeteg pihenőpad fogadott bennünket, közben élveztük a panorámát, a volt sípályát és a friss erdei levegőt. A Károly-kilátóhoz jutva szétszéledtünk, mindenki ingyenesen megtekintette az erdészeti múzeumot a faházban, ahol büfé is működik. A Károlyi-kilátóba kedvezményes áron felmehettünk és élveztük a panorámát. Igazi tavaszi napsütés simogatta a bőrünket, kicsit megpihentünk a természet ölében. Kerti sáfrány és az erdei nárcisz virággal is találkoztunk az erdőben, de a ciklámen virágai később nyílnak ki. Szárazak a fák és a növényvilág, mert kevés hó volt az idén.
Majd a kék háromszög és végül ciklámen jelzés segítségével eljutottunk a Taródi-várba is, melyet más néven Bolondvárként is emlegetnek. A vár a soproni Felsőlövérek városnegyedében, az erdő melletti Nándor-magaslat déli lejtőjén található. A várba is kedvezményes jeggyel mehettünk be, de előtte viccelődtünk egymással a jegyszedővel, hogy mivel mi a várat elfoglalni jöttünk, ezért belépőként valamit kell produkálnunk. Ő mesélt a várról röviden, majd a társaságunk egyik tagját bezárták a várba, mi a belépőjegy árával váltottuk ki őt. A vár hasonlít a középkori lovagvárakhoz, de érdekesség az, hogy a 20. században, 1945-től, a 2. világháború után kezdődött az építése, mert Taródi István szerette a várakat és munkálkodni is szeretett benne.  A várban sok helyiség és muzeális emlékdarab van, a toronyban és a belső udvarban vári sétát tettünk. A Taródi-vár története ide kattintva elolvasható.

A várlátogatás után lesétáltunk a gyönyörű Erzsébet-kertbe, ahol találkoztunk négy taggal, akik egészségügyi okok miatt nem tudtak felmenni a Károlyi-magaslatra. 32 főből 14 fő végigcsinálta a tervezett utat, 14 fő (a legtöbben soproniak) csak a Károlyi-magaslatig tette meg az utat, ők párszor már jártak ott és ismerik a Bolondvárat is, csak egészségügyi séta céljából jöttek velünk.

Reméljük, mindenki jól érezte magát. Közel 10 km-nyi utat tettünk meg. Az idő végig kegyes volt hozzánk. Elfáradtunk a hegyi túrától, kalandos élményekben volt részünk. A 2-es busszal visszamentünk a soproni vasútállomásra, a soproni tagok kísértek bennünket, majd elbúcsúztunk egymástól és hazautaztunk.

A program a SINOSZ SZÉP keretében valósult meg.

Németh Evelin megyei ügyintéző

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.