2023.10.25. 12:56
A SINOSZ Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Szervezete „Fogyasztói tudatosság a mindennapokban” címmel fogyasztóvédelmi témájú előadásra várta a tagokat és érdeklődőket.
Meghívott vendégünk Szujó Szandra fogyasztóvédelmi tanácsadó előadásából megtudhattuk, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat többek között akkor, ha a vásárolt készüléknek garanciális javításával, a szolgáltató panaszkezelési gyakorlatával, a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatának elérhetőségével, illetve tájékoztatásaival (pl. megtévesztésével) kapcsolatban merült fel panasza.
Azt is megtudtuk, hogy mi a különbség a garancia és a jótállás között. A garancia nem jogi kifejezés, a jótállás az. A jótállás az eladó fokozott felelősségvállalása a hibás teljesítésért. Az eladó a jótállással azt „garantálja”, hogy az általa eladott dolognak nincs – és a jótállás ideje alatt nem is lesz – hibája.
Az előadás végén sok feltett kérdésre válaszolt vendégünk és a tagok saját pozitív és negatív tapasztalatokat is meséltek.
Nagyon hasznos program volt, mert a vásárlás a mindennapi életünk része és ezután egy kicsit képbe kerültünk, hogy mit is tehetünk, ha problémánk adódik a vásárlás kapcsán.
Az előadó tudatta, ha bármi kérdés lenne, amiben tud segíteni, akkor lehet keresni a TESZ Székház irodájában, az ügyfélfogadási napján.
Köszönjük szépen Hamerszki Erika jelnyelvi tolmács munkáját.
Programunk a SINOSZ SzÉP keretén belül valósult meg.
1068 Budapest, Benczúr utca 21.
E-mail: info@sinosz.hu
Telefonszám: +36 1 351 04 34