2023.09.22. 18:00

Akadálymentes ügyfélélmény: KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás a Telekomnál

A Magyar Telekom meglepetése hallássérült ügyfelei számára a siketek világnapja alkalmából

Országszerte 29 helyen elérhető a SINOSZ KONTAKT tolmácsszolgáltatása a Telekom ügyfélszolgálatain!

2023. szeptember 24-től a Magyar Telekom 29 üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a hallássérült ügyfelek akadálymentes kiszolgálása érdekében.

A Magyar Telekom társadalmilag felelős vállalatként évek óta elkötelezetten dolgozik azon, hogy a digitalizáció segítségével mindenki előre léphessen az életében. Ennek érdekében szeptember 24-én, a siketek világnapján a Telekom a SINOSZ-szal (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) és a Samsung Electronics Magyar Zrt.-vel együttműködve KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatást indít, amely a Telekom 29 kijelölt üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán is igénybe vehető. A KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás a SINOSZ által fejlesztett és üzemeltetett, KONTAKT elnevezésű applikáción keresztül, internetkapcsolaton át létrejövő, videó alapú – jelnyelvi tolmácsolást biztosító rendszer hallássérült (siket, nagyothalló és siketvak) emberek számára.

Szeptember 24-től a Telekom kijelölt üzleteibe érkező hallássérült ügyfelek a Telekom és a Samsung által biztosított tableten a KONTAKT appot használva, díjmentesen tudnak élő jelnyelvi tolmácsszolgáltatást igénybe venni az ügyintézéshez. Ehhez érkezéskor az adott üzletben található ügyfélhívó jobb felső részén található KONTAKT-logó megnyomásával tudnak sorszámot választani. A személyes ügyintézés során a hallássérült ügyfél és az ügyintéző kolléga egy helyen tartózkodnak az üzletben, a távolban dolgozó jelnyelvi tolmácsot pedig a tablet segítségével a KONTAKT applikáción keresztül érik el. A jelnyelvi tolmács a beszélgetésben virtuálisan van jelen: a videókapcsolatban elhangzott információkat jelnyelvre fordítja, vagy a tableten megjelenő szöveggé alakítja az ügyfél számára, a hallássérült személy által jelnyelven közölt kérdéseket és válaszokat pedig hangzó nyelvre ülteti át. A Telekom által biztosított KONTAKT tolmácsszolgáltatás a kijelölt üzletekben díjmentesen vehető igénybe hétköznapokon 8-20 óra között.

„Az inkluzivitás jegyében a Telekom televíziós és online reklámjait mostantól minden alkalommal felirattal látja el, valamint népszerű sorozatunk, a Marsra, Magyar! új epizódjai felirattal is nézhetők” – jelentette be Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Mint Kunos Balázs, a Samsung Magyarország alelnöke elmondta: „Örömmel álltunk a Telekom kezdeményezése mellé, hogy a 29 kiválasztott üzletben Samsung Galaxy Tab A8 tabletek segíthessék a hallássérült Telekom-ügyfelek akadálymentes kiszolgálását. … magyarországi ügyfélszolgálatunkon már bevezettük a KONTAKT applikációt, és bízunk benne, hogy ezzel példát mutatunk más vállalatoknak is.”

Csetneki Csilla, Szövetségünk elnöke a SINOSZ nevében fejezte ki örömét a fejlesztéshez kapcsolódóan: „Örömmel fogadtuk a Telekom kezdeményezését, hogy országszerte 29 kiválasztott üzletükben díjmentesen elérhető és telefonos ügyfélszolgálatukon is igénybe vehető a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás, és bízunk benne, hogy a sikeres indulást követően még több üzletükben válik elérhetővé az akadálymentes ügyintézés a hallássérültek számára.”

A Telekom teljes sajtóközleménye a mellékletben olvasható:
AKADÁLYMENTES ÜGYFÉLÉLMÉNY: KONTAKT JELNYELVI TOLMÁCSSZOLGÁLTATÁS A TELEKOMNÁL


A KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatást biztosító és az indukciós hurokkal ellátott üzletek listáit az alábbi linken találjátok meg:

Akadálymentesített Telekom-üzletek


Akadálymentes kommunikáció jelnyelvi tolmács segítségével a telefonos ügyintézés során

A Telekom akadálymentesítette Telefonos ügyfélszolgálatát a KONTAKT szolgáltatásának bevonásával.

A Telekom szolgáltatásaival kapcsolatos hibabejelentést, szervizelést, garanciális ügyintézést indíthatsz mostantól telefonon is a KONTAKT segítségével. A hívást fogadó ügyintéző tudni fogja, hogy szakképzett jelnyelvi tolmács közreműködésével kommunikálsz, és az ügyfélazonosítás, ügyintézés zökkenőmentes lesz. Nem lesz gond, hogy egy harmadik fél, a tolmács bevonásával telefonálsz.

Nem kell személyesen bemenned, információt kaphatsz telefonon is, ha a KONTAKT-ból hívod a 1414-es telefonszámot.

További információ: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/elerhetosegek/telefonos/1414

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.

Telefonszám: +36 1 351 04 34

Itt is találkozhatunk: