2024.06.13. 15:39
A pénzügyi tudatosságról tudhattunk meg többet az ERSTE Bank munkatársától és az internetes csalásokról egy bűnmegelőzési rendőrségi szakembertől.
Az előadónk beszélt arról, hogy mit tegyünk a pénzügyi egészségünkért. A pénzügyi egészséget több szempont figyelembevétele mentén tudjuk folyamatosan jobbá tenni, pénzügyi tudatosságunkat növelni, például:
– „Addig nyújtózkodom, amíg a takaróm ér”, vagyis nem költök többet a bevételemnél.
– Tudatosan tartalékolok, a bevételem 10%-át félreteszem, mert bármikor szükségem lehet rá, így nem kell hitelt felvennem.
– Felkészülök a váratlan helyzetekre, a megtakarítások lehetővé teszik, hogy ne vegyünk fel hitelt.
– Gyarapítom a vagyonom, például értékpapírszámlába fektetem a pénzt. Ezeknél a számláknál érdemes a banktól személyes tájékoztatást kérni, mert a személyre szabott értékpapírszámlával jár a legjobban az ember.
– Félreteszek nyugdíjas éveimre, ezt már egész fiatalon el lehet kezdeni, kis összeggel.
Előadónk beszélt arról is, hogy milyen veszélyekkel állunk szemben pénzügyi csalások esetén, és hogyan előzhetjük meg azokat, például:
A csalásmegelőzés szempontjai lehetnek a manipulációs típusú csalások, például: hamis weboldalak, telefonhívás a bank nevében, befektetési csalás. További információt a csalásokról az Erste Bank honlapján, a linkeken találtok: Banki csalások vagy Mit tegyünk a csalások ellen?
A banki ügyintézők soha nem kérik tőled az alábbiakat, ezeket soha ne add ki senkinek:
A bankkal való együttműködés előnyei és hogyan lehet részt venni benne az ERSTE Banknál:
Az ERSTE Kolléga Klub Kedvezménycsomagjáról a megyei ügyintéző ad további információit.
Mit tehetsz, ha már megtörtént a baj? Az internetes csalások bejelentése:
– Ha valami gyanúsat tapasztalsz, akkor lépj kapcsolatba az érintett céggel, akinek a nevével a gyanúd szerint visszaéltek!
– Ha illetéktelenek kezébe kerültek az internetbanki vagy a mobilbanki belépési adataid, akkor azonnal tiltsd le a belépést a valódi banki felületen keresztül belépve. A legtöbb pénzintézetnél ez a lehetőség a Beállítások menüpontban található. Így, innentől nem tudnak hozzáférni a számládhoz, azonban te sem fogsz tudni belépni. A hozzáférést később újra aktiválhatod, a számlavezető bankod instrukciói szerint. A legtöbb banknál ezt személyesen tudod megtenni valamelyik bankfiókban.
– Amennyiben nem a belépési adataidat, hanem a bankkártyád adatait szerezték meg, akkor NE az internet- és mobilbank belépést tiltsd le, hanem a bankkártyádat! Ezt egy „Kártyáim”, „Kártyák”, vagy hasonló elnevezésű menüpontban keresd.
– Ha megkárosítottak, akkor értesítsd a számlavezető bankodat, majd tegyél bejelentést a rendőrségen! Ehhez személyes vagy telefonos bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerint illetékes rendőrkapitányságon, vagy bármely rendőri szervnél a 112-es segélyhívó számon.
1068 Budapest, Benczúr utca 21.
E-mail: info@sinosz.hu
Telefonszám: +36 1 351 04 34