2024.12.16. 10:49

Megszűnik az Ügyfélkapu bejelentkezési mód 2025. január 16-tól!

Elektronikus állami ügyintézéshez Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazás

Ügyfélkapu helyett január 16-tól a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ használható az állami weboldalakon és alkalmazásokhoz.

A felhasználónévvel és jelszóval történő ügyfélkapus bejelentkezési mód az európai uniós szabályozás azonosításra vonatkozó rendelkezéseinek már nem felel meg teljeskörűen, ezért az Ügyfélkapu 2025. január 16-tól biztonsági okok miatt megszűnik.
2025. január 16-tól Ügyfélkapu helyett a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy az Ügyfélkapu+ szolgáltatással jelentkezhetsz be az állami weboldalakon és alkalmazásokban.
A változásra azért van szükség, hogy biztonságosabban intézhesd az ügyeidet elektronikusan, személyes megjelenés nélkül, és segít megvédeni attól, hogy visszaélhessenek a személyes adataiddal.

Két lehetőség közül választhatsz:

1) Digitális Állampolgár mobilalkalmazás használata

A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással egyre több állami szolgáltatást, közigazgatási ügyintézési lehetőséget vehetsz igénybe gyorsan és kényelmesen, a mobiltelefonodról. A DÁP alkalmazás felhasználónév és jelszó nélkül használható, de okostelefon szükséges hozzá.

A mobilalkalmazás letölthető iOS vagy Android eszközre. A használatához letöltés után regisztrálnod kell, amit bármelyik kormányablakban elintézhetsz személyesen. Ezt követően egyszerűen, egy QR-kód beolvasásával bárhonnan bejelentkezhetsz az állami elektronikus ügyintézési felületekre.
Jelenleg például a magyarorszag.hu, az EgészségAblak, az eSZJA, tarhely.gov.hu, az epapir.gov.hu oldalakon lehetséges az ügyintézés a DÁP alkalmazással, de ez a kör később bővülni fog.

Fontos információ, hogy azok számára, akik a Digitális Állampolgárság applikációt választják, 2026-tól nem lesz elérhető az Ügyfélkapu+!

További tudnivalók a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásról:

https://dap.gov.hu/


2) Ügyfélkapu+ használata

Nincs megfelelő okostelefonod, vagy nem szeretnél digitális állampolgár lenni? Akkor az Ügyfélkapu helyett az Ügyfélkapu+ választása ajánlott számodra.

Hogyan lehet igényelni az Ügyfélkapu+-t?

Ha már van Ügyfélkapud, oda bejelentkezve egyszerűen tudod igényelni az Ügyfélkapu Pluszt. Mi szükséges még az igényléshez:

 

Az igénylés lépései:

  • Jelentkezz be az Ügyfélkapudba a megszokott belépési adataiddal!
  • A képernyőn megjelenő QR-kódot olvasd be a korábban telepített hitelesítő alkalmazással!
  • Add meg az ügyfélkapus jelszavadat és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot!
  • Kattints a Tovább gombra, majd a Mentés gombra!
  • Mentsd el a törlőkódot (ezzel lehet majd lemondani az Ügyfélkapu pluszt), jelöld be az oldal alján látható jelölőnégyzetet: A FENTI TÖRLŐKÓD MENTÉSÉRŐL GONDOSKODTAM, végül kattints a Befejezés gombra!
  • Ezután már be tudsz jelentkezni az Ügyfélkapu+ felületére.
 
Hogyan lehet belépni az Ügyfélkapu Pluszba?

Az Ügyfélkapu+ felületre két lépésben, ún. kétfaktoros azonosítással lehet bejelentkezni:

1. Megadod a felhasználónevedet és a jelszavadat, majd
2. beírod a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.

Az Ügyfélkapu+ igénylésének lépéseit az alábbi videó mutatja be:

Képes-szöveges útmutatót nézhetsz meg a lépésekről például az alábbi oldalon:
https://hovege.hu/ugyes-bajos/2024/11/13/ugyfelkapu-plusz-regisztracio-utmutato/

 
Legkésőbb 2025. január 15-ig válts az Ügyfélkapu+-szolgáltatásra, vagy töltsd le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, hogy továbbra is zavartalanul jelentkezhess be az állami weboldalakon és alkalmazásokban!

 

forrás: https://kormanyhivatalok.hu/, https://dap.gov.hu/program

Támogatóink

Lépj velünk kapcsolatba!

SINOSZ Országos Központ

1068 Budapest, Benczúr utca 21.

Telefonszám: +36 1 351 04 34

Itt is találkozhatunk: